Renovace Austin Mini 1986

Nákup a renovace vozu na přání zákazníka.


Austin Mini


800h+
tolik hodin zabrala renovace

1986
Rok výroby vozu

998ccm
tabulkový objem motoru A+

Návrat ze záhrobí

Emocionální vztah k tomuto vozítku může pochopit jen málokdo. Austin mini 1986. Prošel nám celý pod rukama. Součástku po součástce. Šroub po šroubu. Každý den do pozdních večerních hodin. Celkový čas renovace se zastavil někde okolo 800 hodin práce. Možná více, už nás to nebavilo počítat. Počáteční stav byl žalostný. Díry v podlahách, jak u vozítka Freda Flinstona, zadní rám držel silou vůle a také díky dvěma šroubům. Máloco ještě nevzdalo boj s korozí. Miník v naprosto zbědovaném stavu, žádající první pomoc. Vyzařoval zvláštní energii, vyzývající k jeho záchraně.



Austin Mini Renovace Motor a Karoserie

Kompletní renovace

Záchranná akce měla plno úskalí. Odstrojení celého auta nikdy nevyžaduje velké umění. Horší je to s následným uchováním komponent pro pozdější smontování. Je velmi důležité vše pečlivě uložit, popřípadě zrenovovat. Vyvařit jsme museli podlahy, prostor kufru, dále čekali na výměnu blatníky a přední čelo, zadní spoiler, oba lemy zadních kol, áčkové plechy, no prostě jediným zdravým plechem byla střecha. Tam koroze, za skoro 30 let, už nedosáhla.



Austin Mini Renovace Karoserie

Každá součást potřebuje péči

Motor byl celý kompletně rozebrán, zkontrolován, vyladěn a opětovně složen. Přední rám, po opískování, byl obdařen černou práškovou barvou.

Díly nápravy jsou ve zlatém zinku a dodávají celému kompletu nádech drahého auta za milion. Brzdiče AP racing jsou vyvedeny v červené barvě, jak se sluší a patří u závodních brzd.

Stojí to mnoho námahy, aby vše vypadalo perfektně a nebyl zanedbán nejmenší detail. Na konci čeká výsledek, za který se nemusíte stydět a dodá vám pocit z dobře odvedené práce.



Austin Mini Motor 998ccm po renovaci A+

Nový lak karoserie i originální barva motoru

Původní vínový odstín nahradila modrá metalýza s mystickým názvem moonracker. Měsíční svit se nádherně vyjímá i v denním slunci. Při čekání na návrat z lakovny, jsme kompletně zrenovovali obě nápravy. Rámy jsme nabarvili černou práškovou barvou a díly náprav dostali zinkovou úpravu. Motor byl kompletně rozebrán, vyčištěn a opět složen. Blok motoru opět začal zářit žlutou barvou, dokreslujíci fakt, že se jedná o motor A+ s nesmrtelnými písty omega. Interiér byl, jak už to bývá, plesnivý a už pamatoval lepší doby. Pro zachování původnosti ho stačilo vytepovat a vysušit. Vůně uvnitř auta nyní ukazuje jak má vonět veterán. Specifická vůně jakoby vyprávěla celý miníkův příběh.



Karoserie Austin Mini Po návratu z lakovny

Těžká dřina

Celý projekt provázela různá úskalí. Chybějící díly, spojovací materiál, vymlácená zadní ramena a mnoho dalších problémů, které nám znemožnovaly klidné spaní. Výčet prací by vydal na knihu. Na cokoli se jen pohlédlo bylo zničené, žádající renovaci nebo v autě nebylo pro jistotu vůbec. Vše nakonec dobře dopadlo a vzniklo vlastně skoro nové auto, s ročníkem narození 1986 a znovuzrozené v roce 2015.



Veterán Austin Mini Motor po Renovaci

Bez pomoci dalších by to nešlo

Na projektu se účastnili a pomohli navrátit Austin mini 1986 na silnici: Pan Kohlbeck a synové, Kuba Petržilka, Bohumil Nevím, galvanovna omega, lakovna Plicka a syn, čalounictví Z.Plch, pan Hajzr, pan Voráč, minisport.com, minispares.com



Austin Mini mk4

Splňte si také svůj sen

Nabízíme poradenství při výběru a nákupu veteránů, renovujeme historické vozy i youngtimery.


Dozvědět se více o nabízených službách


Další Splněné sny

Pokud vás zajímají naše další projekty, neváhejte si je prohlédnout.


Rover Mini Balmoral Edition

Příběh o znovuzrození zajímavého vozu a splnění dětského snu.

Renovace karoserie, Renovace motoru, Nový lak, Renovace interiéru


Prohlédnout renovaci vozu